tiistai 11. elokuuta 2009

Tehokkaampi hakukone yrityskaupalla

Lähde:
Digitoday.fi

Yhteisöpalvelu Facebookin sisältöä voi nyt etsiä sanahaulla. Kirjoittamalla sanan sivun oikeassa yläkulmassa sijaitsevaan hakukenttään, saa tuloksena listan sanan sisältävistä henkilöiden nimistä, tilapäivityksistä, tapahtumista, ryhmistä sekä muusta aineistosta viimeisen 30 päivän ajalta.

Facebookilla on yli 250 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. Palvelulla on silti haasteena muuttaa valtava käyttäjämäärä rahaksi.

Lisäksi Facebook ei ole onnistunut muuttumaan samanlaiseksi pikaviestimeksi kuin sen kilpailija Twitter, jonka kautta voi usein löytää tietoa tuoreista tapahtumista lähes reaaliaikaisesti. Facebook yritti ostaa Twitterin viime marraskuussa, mutta yritys kariutui.

Facebookin tuore FriendFeed-ostos saattaa olla yhtiön yritys paikata aukkoja. FriendFeedin tavoitteena on koota käyttäjien muihin yhteisöpalveluihin, esimerkiksi Twitteriin tai Flickriin tuotetut sisällöt yhteen paikkaan. Friendfeed ei siis itsessään sisällä esimerkiksi valokuvakansioita, vaan käyttäjät voivat helposti linkittää sinne muualle verkossa tallennettua sisältöä.

The Wall Street Journal -sanomalehden mukaan Facebook maksoi FriendFeedistä lähes 50 miljoonaa dollaria, osittain käteisenä, osittain osakkeina.

Ei kommentteja: